تخفیف ویژه پکیج‌های زبان

آشنایی با آزمون PTE و نحوه مهاجرت به استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید حتما نام آزمون PTE (Pearson Test of English) به گوشتان خورده است. آزمون PTE یک آزمون محبوب مهارت زبان انگلیسی است که مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن شما را ارزیابی می کند. 

این آزمون یک مرحله مهم در فرآیند مهاجرت است و یک امتیاز خوب می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. در این مطلب همه چیزهایی را که باید در مورد آزمون PTE بدانید و نحوه انطباق آن با روند مهاجرت به استرالیا را مورد بحث قرار خواهیم داد.

امتحان PTE چیست؟

آزمون PTE یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که توانایی های زبان انگلیسی شما را در زمینه های مختلف ارزیابی می کند. این آزمون مثل آزمون آیلتس شامل چهار بخش است: ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ. این آزمون در مقیاس 10 تا 90 نمره گذاری می شود و اکثر درخواست های ویزای استرالیا به حداقل نمره 65 نیاز دارند.

آزمون PTE چگونه در فرآیند مهاجرت قرار می گیرد؟

آزمون PTE گامی مهم در روند مهاجرت به استرالیا است. بسیاری از درخواست‌های ویزای استرالیا نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی دارند و آزمون PTE یکی از راه‌های نشان دادن مهارت‌های شماست. نمره خوب در آزمون PTE می تواند شانس موفقیت شما را در روند مهاجرت افزایش دهد و به شما کمک کند تا به رویای زندگی و کار در استرالیا برسید.


آزمون PTE تنها آزمونی است که تماما به وسیله کامپیوتر تصحیح می شود و به همین دلیل سلیقه ای تصحیح نمی‌شود. همچنین جواب این آزمون خیلی سریع(حداکثر در۳ یا ۴ روز کاری) به دست شما خواهد رسید

آمادگی برای آزمون PTE

آمادگی برای آزمون PTE برای کسب نمره خوب ضروری است. منابع زیادی برای کمک به آماده سازی شما در دسترس است، از جمله کلاس‌های خصوصی ما و پکیج آموزشی PTE که اولین و کامل‌ترین‌ پکیج ویدیویی آزمون پی تی ای در ایران میباشد. در دوره‌های آموزشی و پکیج آنلاین ما با فرمت آزمون و تسک‌های مختلف آن آشنا میشوید. همچنان جزوات و تمپلیت‌های آماده‌‌‌ آزمون در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا با تمرین و مرور آن‌ها به نمره مورد نظر خود برسید.

شرکت در آزمون PTE

متاسفانه آزمون PTE در ایران برگزار نمیشود و تا سال ۲۰۲۴ در کشورهای اطراف از جمله آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و امارات این آزمون برگزار میشود. شما باید برای آزمون ثبت نام کنید و تاریخ آزمونی را انتخاب کنید که متناسب با برنامه شما باشد. در روز آزمون حتما زودتر در مرکز آزمون حاضر شده و مدارک شناسایی مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

هزینه آزمون PTE

هزینه آزمون PTE نسبت به آزمون های دیگر نسبتا کمتر است. البته بسته به مرکزی که شما در آن ثبت نام می کنید و یا کشور مورد نظرتان ممکن است هزینه ها کمی متفاوت باشند. در این جا هزینه آزمون PTE در کشورهای اطراف ایران را در سال ۲۰۲۴ آورده‌ایم(این هزینه ها به همراه مالیات است):

PTE بهتر است یا آیلتس؟

آزمون PTE با کامپیوتر برگزار می شود. پس اگر با تایپ کردن و استفاده از هدفون راحت تر از مصاحبه رو در رو هستید آزمون PTE برای شما بهتر است. آزمون پی تی ای به وسیله انسان تصحیح نمی شود و به همین دلیل بسیاری از افراد از بهبود نمره خود راضی هستند زیرا سلیقه ای به آنها نمره داده نشده است.

بیش از ۴ هزار دانشگاه در دنیا آزمون PTE را قبول دارند و تا سال ۲۰۲۴ کشور استرالیا این آزمون را برای ویزای اسکیل ورکر و ویزای کاری میپذیرد. شاید تنها نقطه ضعف آزمون پی تی ای نسبت به آیلتس محدودیت پذیرش آن در کشورهای دیگر است که احتمالا در آینده این محدودیت در سایر کشورها کمتر خواهد شد. در مجموع اگر با آزمون کامپیوتری مشکلی ندارید، کسب نمره مورد نظر در PTE نسبت به آیلتس راحت‌تر است.

درخواست ویزای استرالیا

پس از کسب نمره خوب در آزمون PTE، می توانید درخواست ویزای استرالیا را ادامه دهید. فرآیند درخواست ویزا می تواند پیچیده باشد، که مشاوران و وکلای ما آماده اند در این مورد به شما کمک کنند. اگر به دنبال ویزای اسکیل ورکر و یا تحصیلی هستید فرم مشاوره ما را پر کنید و در سریع‌ترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت.

مراحل آزمون PTE و فرآیند مهاجرت به استرالیا می تواند دلهره آور باشد، اما با آمادگی و راهنمایی مناسب از تیم کرانه روشن فردا می‌توانید به هدف خود یعنی زندگی و کار در این کشور زیبا دست یابید.

پکیج آموزشی زبان PTE

کامل‌ترین دوره آموزشی برای آزمون PTE