تخفیف ویژه پکیج‌های زبان

آشنایی با سازمان ارزیابی TRA استرالیا

آیا آرزوی مهاجرت به استرالیا و فعالیت در یک حرفه پردرآمد را دارید؟ برنامه مهاجرت با ویزای اسکیل ورکر، مسیر فوق العاده ای را برای افراد بااستعداد فراهم می کند تا تخصص خود را به کار گیرند و زندگی خوبی در این کشور بسازند.  

با این حال، اثبات مهارت ها و صلاحیت های شما گامی اساسی در این فرآیند است. در اینجا است که Trade Recognition Australia (TRA) وارد عمل می شود.

این پست وبلاگ، راهنمای شما برای آشنایی با سازمان ارزیابی TRA و پیمودن فرآیند ارزیابی مهارت برای استرالیا خواهد بود.

سازمان ارزیابی TRA چیست؟

Trade Recognition Australia (TRA) یک نهاد دولتی است که مسئول ارزیابی مهارت ها و صلاحیت های متخصصان آموزش دیده در داخل و خارج کشور است که مایل به کار در یک حرفه تجاری خاص در استرالیا هستند. ارزیابی مثبت TRA به این معنی است که مدارک تحصیلی و تجربه شما در خارج از کشور مطابق با استانداردهای صنعتی استرالیا برای آن تجارت خاص است. TRA دارای دو مسیر OSAP و MSA است که در مسیر OSAP نیاز به مدرک تحصیلی نیست

چه کسانی به ارزیابی مهارت TRA نیاز دارند؟

اگر حرفه تجاری مورد نظر شما در استرالیا در “فهرست مشاغل با مهارت” (Skilled Occupation List) ذکر شده است و مدارک تحصیلی خود را در ایران دریافت کرده اید، به احتمال زیاد به ارزیابی مهارت TRA نیاز خواهید داشت. SOL فهرستی پویا از مشاغل مورد نیاز در سراسر استرالیا است و می توانید آن را در وب سایت رسمی ” سازمان مهاجرت استرالیا ” پیدا کنید.(لینک)

مزایای ارزیابی مثبت سازمان TRA

کسب ارزیابی مثبت TRA، مزایای مختلفی را در مسیر مهاجرت استرالیا برای شما به ارمغان می آورد. این موارد شامل:

  • صلاحیت برای ویزاهای اسکیل ورکر: داشتن ارزیابی مثبت TRA شما را واجد شرایط برای درخواست ویزاهای مهارتی مانند ویزای ویزای مهارت مستقل (سابکلاس 189)، ویزای مهارتی ایالتی (سابکلاس 190) یا ویزای مهارت منطقه‌ای(سابکلاس ۴۹۱) می کند. این ویزاها مسیری برای اقامت دائم در استرالیا ارائه می دهند.
  • افزایش اشتغال زایی: ارزیابی مثبت TRA، مهارت ها و صلاحیت های شما را به کارفرمایان بالقوه در استرالیا نشان می دهد و شما را به یک نامزد رقابتی تر تبدیل می کند.
  • شناسایی مهارت ها و تجربه: ارزیابی مثبت تأیید می کند که مدارک تحصیلی و تجربه شما در خارج از کشور مرتبط و در بازار کار استرالیا ارزش گذاری می شوند.
فرآیند ارزیابی سازمان ارزیابی TRA استرالیا

فرآیند ارزیابی مهارت ترا معمولاً شامل مراحل زیر است:

  1. شناسایی سطح مهارت خود: سطح مهارت مناسب برای تجارت انتخابی خود را در “چارچوب صلاحیت های استرالیا” (AQF) تعیین کنید. AQF، سیستم ملی آموزش و پرورش فنی و حرفه ای در استرالیا را مشخص می کند.
  2. گردآوری مدارک: تمام اسناد لازم مانند مدارک تحصیلی، ریز نمرات، مجوزهای تجاری و سابقه کاری را جمع آوری کنید.
  3. انتخاب یک ارائه دهنده ارزیابی مهارت: یک ارائه دهنده ارزیابی مهارت TRA معتبر را برای شغل خاص خود انتخاب کنید. می توانید لیستی از ارائه دهندگان را در وب سایت “لیست مشاغل سازمان مهاجرت” پیدا کنید.
  4. ارسال درخواست خود: فرم درخواست ارائه شده توسط ارائه دهنده منتخب خود را تکمیل کنید و تمام مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید.
  5. فرآیند ارزیابی: ارائه دهنده، صلاحیت ها و تجربه شما را با استانداردهای صلاحیت استرالیا مرتبط ارزیابی می کند. این ممکن است شامل بررسی اسناد، آزمون های تجاری و مصاحبه باشد.
  6. نتیجه: شما از نتیجه ارزیابی مطلع خواهید شد. نتیجه مثبت به این معنی است که مهارت ها و صلاحیت های شما در استرالیا شناخته شده است.
نکات مهم
  • زمان بندی: فرآیند ارزیابی مهارت TRA بسته به حجم کاری و پیچیدگی پرونده شما می تواند چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.
  • هزینه ها: هزینه ارزشیابی سازمان TRA در سال ۲۰۲۴ مبلغ ۱۰۰۰ دلار استرالیا برای ارزشیابی رشته های بدون مصاحبه فنی میباشد. در صورت داشتن مصاحبه فنی مبلغ ۲۰۰۰ دلار استرالیا توسط سازمان دریافت خواهد شد.
جمع بندی

دریافت اسسمنت از سازمان TRA گامی مهم در فرآیند مهاجرت شما به استرالیا میباشد. با پیمودن دقیق فرآیند، جمع آوری مستندات لازم و نشان دادن تخصص خود، می توانید فرصت های هیجان انگیزی برای مسیر زندگی خود در استرالیا فراهم کنید. به یاد داشته باشید، برای موفقیت در این مسیر استفاده از مشاور و وکیل مهاجرتی مجرب کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

پکیج آموزشی زبان PTE

کامل‌ترین دوره آموزشی برای آزمون PTE