ویزای والدین (Parent visa)

اگر والدین شما قصد دارند به صورت دائم در کنار شما در استرالیا زندگی کنند، با دارا بودن اقامت دائم یا شهروندی استرالیا می‌توانید برای دریافت ویزای والدین اقدام نمایید.

مهاجرت والدین به استرالیا

برای اینکه والدین شما بتوانند به استرالیا مهاجرت کنند و در کنار شما زندگی کنند، شما به عنوان فرزند آن‌ها باید شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشید. همچنین، باید مدارک لازم را برای اثبات رابطه خانوادگی و حمایت مالی از والدین خود ارائه دهید.

فرزند شما باید یک شهروند استرالیایی یا دارای اقامت دائم باشد.

ویزای والدین (Parent visa) استرالیا به والدین افرادی که اقامت دائم یا شهروندی استرالیا دارند اجازه می‌دهد تا به صورت دائم به استرالیا مهاجرت کنند. این ویزا به والدین امکان می‌دهد تا با فرزندان خود در استرالیا زندگی کنند. ویزای والدین در چندین زیرشاخه موجود است.

انواع ویزای والدین

ویزای والدین (Parent visa) استرالیا به والدین افرادی که اقامت دائم یا شهروندی استرالیا دارند اجازه می‌دهد تا به صورت دائم به استرالیا مهاجرت کنند. این ویزا به والدین امکان می‌دهد تا با فرزندان خود در استرالیا زندگی کنند. ویزای والدین در چندین زیرشاخه موجود است،:

Subclass 103 Parent (permanent)

Subclass 143 Contributory parent (permanent)

Subclass 173 Contributory Parent (Temporary)

Subclass 804 Aged Parent (Permanent)

Subclass 884 Contributory Aged Parent (Temporary)

شرایط کلی برای ویزای والدین

فرزند شما باید یک شهروند استرالیایی یا دارای اقامت دائم باشد.

فرزند شما باید قادر به حمایت مالی شما برای دوره‌ای معین باشد و حمایت مالی ایشان در سازمان Center link استرالیا تایید شود (Assurance of Support)

شما باید نشان دهید که بیشتر فرزندانتان در استرالیا زندگی می‌کنند یا بیشتر فرزندان شما شهروند یا مقیم دائم استرالیا هستند.

متقاضی باید استانداردهای سلامت و اخلاقی را داشته باشد (Public interest Criteria)

هرکدام از دسته ویزاهای والدین دارای شرایط خاصی هستند که شما متقاضی عزیز می توانید برای بررسی شرایط خود با کارشناسان شرکت کرانه روشن فردا در تماس باشید

صف انتظار: برای برخی از ویزاهای والدین، ممکن است صف انتظار طولانی وجود داشته باشد مانند Parent & Aged Parent visas، که طبق اعلام سازمان مهاجرت برای متقاضیان جدید ممکن است 31 سال زمان پردازش ویزای شما طول بکشد و همینطور ۱۴ سال برای Contributory Parent visas

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-processing-times/family-visa-processing-priorities/parent-visas-queue-release-dates

فرآیند درخواست ویزای والدین

ابتدا باید شرایط خاص ویزای والدین را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام نوع ویزا برای شرایط شما مناسب است.

پس از انتخاب نوع ویزا، شما باید درخواست خود را به همراه مدارک لازم و هزینه‌های مربوطه ارائه دهید.

درخواست شما بررسی و پردازش خواهد شد. این ممکن است شامل مصاحبه، بررسی‌های پزشکی و ارائه مدارک اضافی باشد.

پس از پردازش و بررسی کامل، تصمیم در مورد درخواست ویزای شما اتخاذ خواهد شد.

ویزای والدین فرصتی برای اتحاد خانواده‌ها فراهم می‌کند و به والدین اجازه می‌دهد تا از زندگی در کنار فرزندان خود در استرالیا لذت ببرند. با این حال، فرآیند درخواست ممکن است پیچیده و زمان‌بر باشد، بنابراین مشاوره با یک مشاور مهاجرتی باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تا از صحت و دقت فرآیند اطمینان حاصل کنید.

هزینه ویزای والدین در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵:

برای سابکلاس های 103 و 804:

برای متقاضی اصلی: 5125 دلار استرالیا

برای همراه: 2565 دلار استرالیا

برای سابکلاس 143:

برای متقاضی اصلی: 430 دلار استرالیا

برای همراه:  220 دلار استرالیا

مشاوره مهاجرتی

از مشاوره تا اقامت در استرالیا کنارتان هستیم